הסיפור שלי

אז למה דווקא תלת מימד?

 

מאז ומתמיד התלהבתי מאדריכלות ובנייה. בתור ילדה הייתי מטיילת בשכונה ומתפעלת מאתרי בנייה, מהבורות העמוקים עם הקלונסאות ומהגילויים החדשים מדי שבוע. התבוננתי בפליאה איך לאט לאט נוצר לו בניין.

תמונת שחור לבן של אתר בניה. ניתן לראות טרקוטורים שונים, מוטות, לבנים, תהליך של הכנת השטח לפני תחילת הבניה.

ציור ואומנות לא היו התחום שלי בכלל בזמן ההוא, אלא דווקא הצד הטכני היה חזק אצלי הרבה יותר. אני זוכרת את הטרניזסטור בצבע תכלת שהיה לנו בבית. יום אחד פשוט לקחתי ופירקתי אותו והרכבתי בחזרה. הייתי חזקה יותר בחשבון ובמקצועות הריאליים מאשר בשאר במקצועות. בזכות זה, אחרי שפירקתי והרכבתי, הטרנזיסטור עבד – לשמחת אבא.

בשנות התיכון הכרתי חברה שלמדה אדריכלות. התלהבתי מהשרטוטים שיצרה, מסרגל קנה המידה ומהרפידוגרפים.
אחרי הצבא החלטתי ללמוד אדריכלות. במהלך הלימודים למדנו שרטוט ממוחשב בתוכנת +arc (תוכנה חדשה שיצאה אז לשוק) ומיד התחברתי לזה.

כשהתחלתי לעבוד במשרד אדריכלות הייתי אחראית על הדמיות התלת ממד בתוכנה זו. אז עוד לא היתה מודעות להדמיות במשרד הזה והאדריכל היה נוהג לצייר על הדף את המבנה שתכנן.
חוץ מעבודת השרטוט והעיצוב השוטפת במשרד הפכתי באופן טבעי לאחראית על כל נושא המחשבים והתקשורת, כך במשך ארבע שנים. למדתי במהירות תוכנות וידעתי לעבוד איתן, להדריך אחרים ולקלוט במהרה את מה שהן מוסיפות לעבודה במשרד. עם פיתוח התחום אצלי החלטתי ללכת ללמוד מחשבים ולבסוף עזבתי את משרד האדריכלות והתחלתי לעבוד בחברת היי-טק גדולה בתור בודקת תוכנה, ואהבתי את זה מאוד.

בתקופה זו נולדה ביתי הבכורה ויחד איתה נולדה אצלי גם אהבה חדשה: אמנות. אחרי שנים שבהם חשבתי שאני לגמרי "ריאלית" ושולטת בעיקר בטכני, התחלתי להתלהב מיצירה. התחלתי ללכת לסדנאות, הצטרפתי לקבוצות יצירה שונות, התחברתי לפעילויות אמנותיות והתחלתי ללמוד קדרות.

אחרי כמה שנים טובות בעולם ההייטק (איזה 10 אבל מי סופר) מצאתי את עצמי אמא לשני ילדים קטנים ועדיין חושבת על עולם האדריכלות. וככה, תוך כדי עבודה בהייטק, לומדת תלת ממד בתוכנה חדשה (בשבילי) ומהממת 3dmax.
מהר מאד התחלתי לעשות הדמיות בעיקר לחברות ודרך המלצות מפה לאוזן. במקביל, המשכתי לעבוד מפעם לפעם כבודקת תוכנה (QA) בחברות הייטק שונות. באותו זמן נולדה ביתי השלישית והייתי די עסוקה בטיפול בה ובשני הגדולים. ברקע המשכתי לעשות הדמיות מידי פעם, בשביל הלב.

הדמיות התלת ממד שאני מתמחה בהן משלבות בעיניי שלושה מהדברים שאני הכי אוהבת – הידע הטכני ועולם המחשבים, האדריכלות וההבנה של התוכניות האדריכליות והשרטוטים שהם חלק מהתהליך והיצירתיות. השילוב הזה הוא מה שגרם לי בסופו של דבר להקים עסק משלי. כך נולד סטודיו TLAT.

כתיבת תגובה